Hoe organiseer je het perfecte feest?

Help! Je moet binnenkort een feestje organiseren, maar waar moet je toch beginnen met zo’n taak? Je wilt natuurlijk dat het een onvergetelijk feest wordt waar iedereen het nog lang over heeft. No need to panic! Met deze superhandige stappen organiseer jij binnen no-time het perfecte feestje!

Laten we bij het begin beginnen. Waar ga je het feest houden? Je kunt gaan voor een huiselijk feestje in je eigen woonkamer, maar je kunt ook een zaaltje afhuren. Denk goed na over hoeveel mensen je uit gaat nodigen en hoeveel ruimte je dus nodig zal hebben. Ook niet geheel onbelangrijk zijn de kosten die erbij komen kijken.

Een feestje thuis lijkt misschien goedkoper, maar dat is niet altijd waar. Thuis moet je ook echt alles zelf regelen en bekostigen, terwijl in een zaal vaak verschillende regelingen zijn waardoor je goedkoper drank af kan nemen. Nog een ander pluspunt is dat je niet op je brakke zondagochtend nog heel je huis schoon moet maken ;)

Een ander ding om al vroeg in de voorbereiding over na te denken is een thema!

You love it or you hate it, maar we zien het steeds meer verschijnen bij feestjes.

Je kunt gaan voor enkel een vrolijke dresscode of kies een thema waarbij je de hele locatie kunt stylen naar het wens. Kies je bijvoorbeeld voor een Jungle thema, denk dan planten, dieren en camouflagenetten.. Kies je daarentegen voor een simpeler thema zoals Goud, dan hoef je alleen allerlei gouden decoratie items te scoren. Iedereen trekt iedereen zijn mooiste gouden kleding aan en je bent klaar. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt!

Nu de locatie, dag en het thema duidelijk zijn, is het tijd om de feestgangers uit te nodigen! Ontwerp een coole uitnodiging in jouw favoriete app.

Onze aanraders zijn Canva, voor een grote hoeveelheid templates die je helemaal naar je eigen hand kan zetten, of Greetz, waar je je kaartjes direct op de post kan doen.

Zorg dat de volgende punten zeker in je uitnodiging staan: de locatie, de datum en tijd, het thema inclusief dresscode en voor welke gelegenheid het feestje is.

Is het de bedoeling dat mensen een cadeautje meenemen? Zet er dan misschien ook een cadeautip op, zo geef je je gasten alvast wat inspiratie. Als laatste is het ook handig om te vragen of iedereen zou kunnen bevestigen of ze komen en met hoeveel personen. Zo houd je overzicht en kun je rekening houden met meer mensen dan verwacht of juist minder.

Het feest begint al echt vorm te krijgen! de volgende stap is de verdere invulling.

Ga je heel de avond muziek draaien vanaf Spotify? Of laat je een DJ komen? Waar je voor kiest ligt natuurlijk heel erg aan de keuzes die je eerder al gemaakt hebt. Een DJ past misschien niet altijd in je woonkamer of tuin maar misschien wel op een andere locatie .

Verwacht je niet dat iedereen heel de avond op de dansvloer gaat staan? Misschien is een Spotify lijst dan juist prima. Het is daarnaast ook heel leuk om meer activiteiten te hebben tijdens het feest om iedereen een beetje in gang te houden. Je kunt bijvoorbeeld een Beerpong tafel wegzetten, 30 seconds spelen of een Limbo lat regelen om iedereens flexibiliteit te testen.

Als je een thema hebt is het ook erg leuk om iets in dat thema te organiseren. Zo past karaoke zingen perfect bij een Mamma Mia thema en kan je een minicursus hakken doen bij een 90’s Party. Een activiteit is de perfecte manier om het feest extra gezellig te maken.

We hadden het er eerder al even over bij het kiezen van een thema, maar één ding wat je zeker niet mag vergeten is versiering! Het voegt zoveel toe aan de sfeer als de locatie er vanaf het eerste moment al gezellig uit ziet.

Een thema maakt de aankleding een stukje makkelijker, maar ook zonder thema kan je feest er tiptop uitzien. Het allerbelangrijkste is de verlichting. Zet een aantal discolampen weg om van de donkere sfeer af te zijn of dim je lichten in je woonkamer.

In deze tijd van social media kan een perfecte selfie spot of photowall natuurlijk ook niet ontbreken. Zoek inspiratie voor je versiering op Pinterest en vraag vooral aan Noes Party Ideas wat zij voor je kunnen betekenen, want niks is zo makkelijk als de taak uit handen geven aan professionals ;)

Zo, alles is geregeld en nu is het tijd voor feest! Zet je zorgen aan de kant, want alles komt echt wel goed. Het is ook jouw feestje dus jij moet er dubbel zo hard van genieten. Vraag vrienden en familie om je een handje te helpen waar je dat nodig is en maak er een onvergetelijk feest van!

XoXo

Denise